Van Abcoude naar Pingjum - Reisverslag uit Pingjum, Nederland van Wim Verbree - WaarBenJij.nu Van Abcoude naar Pingjum - Reisverslag uit Pingjum, Nederland van Wim Verbree - WaarBenJij.nu

Van Abcoude naar Pingjum

Door: Wim Verbree

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 April 2014 | Nederland, Pingjum

Gisteren 28 april op de fiets rond 10.00 uur uit Abcoude naar Pingjum vertrokken. De route grotendeels de zuiderzeeroute, door Volendam fietsen is altijd weer een feest. De dijk overvol met gedesoriënteerde toeristen waar van een groot deel uit Aziatische landen. Volendammers laten graag hun welstand zien. In plaats van op de dijk kijk eens aan de zeezijde daar komt van uit elk huis een stalen trap omlaag. Kijk daar eens naar de ene trap nog mooier dan de andere gesmeed. En natuurlijk ook een paar losers die een standaard trap hebben.
Dan lijdt de route je via een omweg door het centrum van Edam en vervolgt de route naar Hoorn. In Hoorn zoeken naar het richtingsbord naar Medemblik. Daar willen ze je alleen maar naar Enkhuizen verwijzen. Dan maar even vragen aan een autochtoon hoe je naar Medemblik moet fietsen. Het antwoord "Medemblik nee dat weet ik niet nooit van gehoord." Duidelijk een geval van de hele dag onder een steen liggen en twee keer per dag via de kortste wandeling honden uitlaten.
Volgende vragen en ik zou via Blokker moeten, dan eerst terug twee km oversteken en bordjes blokker volgen. Zo gedaan kwam ik na 4 km uit aan de andere zijde van de weg. Toch maar de kaart gepakt. Is leuk vragen maar uiteindelijk moet ik toch de Afsluitdijk over.
Na Medemblik steekt de wind op en zijn de wegen saai en lang. Op de Afsluitdijk zie ik in de verre verte iemand fietsen dat kon broer Paul wel eens zijn die twee uur eerder weggegaan is. In inderdaad bij de sluizen haalde ik hem in. Stond broer Edward met zijn hele gezin ons op te wachten. Ze hadden ons op de dijk zien fietsen. Samen hebben we de laatste 20 km naar Pingjum gefietst. Aangekomen bij boerderij de Welstand was de familie al compleet aanwezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pingjum

Wim

Actief sinds 27 April 2014
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 1538

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

27 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

27 April 2014 - 05 Mei 2014

Pingjum

Landen bezocht: